36
SBM’den ·
From SBM
Mobil Kaza tutanağında;
Yazılı olarak düzenlenen Kaza Tespit Tutanağı’nda
var olan bilgilerin tamamının bu tutanakta
olması ilave olarak Mobil Kaza Tutanakları’nda
sistem içinde var olan yol fotoğraflarının, trafik
işareti tabelalarının kazanın vuku bulduğu yerdeki
konuma uygun olanın seçilmesi kazanın vuku
bulduğu yer T kavşak konumunda ise T kavşak
şeklindeki resmin seçilmesi, kaza dönerli adası
bulunmayan kontrolsüz dörtlü kavşakta vuku
bulmuş ise dönerli adası bulunan dörtlü kavşağın
seçilmemesi araçların bulunduğu güzergah
adlarının cadde-sokak veya bulvar olarak yazılması,
kaza yerinde DUR, YOL VER, ANA YOL gibi trafik
tabelaları var ise ve hangi araca hitap ediyor ise
yine sistem için de trafik tabela işaretlerinin o
aracın bulunduğu güzergaha işaretlenmesi, krokide
resmedilen araçlar üzerinde oluşan hasar yerlerinin
muhakkak işaretlenmesi ayrıca bütün bu hususları
sürücüler yazılı beyanlarında açıkça ifade etmeleri
gerekmektedir.
On the Mobile Accident Report;
Mobile Accident Report should include all of the
information provided in the paper form as well as
road pictures in the system for Mobile Accident
Reports, traffic signs at accident locationwith their
exact spots, T junction picture if the accident took
place at a T junction (if the accident didn’t take
place at an uncontrolled four-leg junction without
a roundabout, drivers should be careful not to
select this picture by accident), names of streets
and avenues on accident route, relevant traffic
signs such as STOP, MAIN ROAD or NO TURN
or straight line or sign showing no passing zone
(these signs should be indicated on the route of the
vehicle involved in the accident), and the vehicles
shown on the drawing should indicate the damage
spots on vehicles aswell. In addition, drivers should
clearly indicate all these points in their descriptions
of the accident.