Previous Page  36 / 92 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 36 / 92 Next Page
Page Background

36

SBM’den ·

From SBM

Mobil Kaza tutanağında;

Yazılı olarak düzenlenen Kaza Tespit Tutanağı’nda

var olan bilgilerin tamamının bu tutanakta

olması ilave olarak Mobil Kaza Tutanakları’nda

sistem içinde var olan yol fotoğraflarının, trafik

işareti tabelalarının kazanın vuku bulduğu yerdeki

konuma uygun olanın seçilmesi kazanın vuku

bulduğu yer T kavşak konumunda ise T kavşak

şeklindeki resmin seçilmesi, kaza dönerli adası

bulunmayan kontrolsüz dörtlü kavşakta vuku

bulmuş ise dönerli adası bulunan dörtlü kavşağın

seçilmemesi araçların bulunduğu güzergah

adlarının cadde-sokak veya bulvar olarak yazılması,

kaza yerinde DUR, YOL VER, ANA YOL gibi trafik

tabelaları var ise ve hangi araca hitap ediyor ise

yine sistem için de trafik tabela işaretlerinin o

aracın bulunduğu güzergaha işaretlenmesi, krokide

resmedilen araçlar üzerinde oluşan hasar yerlerinin

muhakkak işaretlenmesi ayrıca bütün bu hususları

sürücüler yazılı beyanlarında açıkça ifade etmeleri

gerekmektedir.

On the Mobile Accident Report;

Mobile Accident Report should include all of the

information provided in the paper form as well as

road pictures in the system for Mobile Accident

Reports, traffic signs at accident locationwith their

exact spots, T junction picture if the accident took

place at a T junction (if the accident didn’t take

place at an uncontrolled four-leg junction without

a roundabout, drivers should be careful not to

select this picture by accident), names of streets

and avenues on accident route, relevant traffic

signs such as STOP, MAIN ROAD or NO TURN

or straight line or sign showing no passing zone

(these signs should be indicated on the route of the

vehicle involved in the accident), and the vehicles

shown on the drawing should indicate the damage

spots on vehicles aswell. In addition, drivers should

clearly indicate all these points in their descriptions

of the accident.