Previous Page  35 / 92 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 35 / 92 Next Page
Page Background

35

From SBM

· SBM’den

bölünmüş yol ) şeklinde belirtilmesi

araçların

bulunduğu

güzergah

adlarının cadde-sokak veya bulvar

olarak krokiye yazılması, kaza yerinde

DUR, YOL VER, ANA YOL, DÖNÜLMEZ gibi trafik

işaret tabelaları ve yol üzerinde sollama yasağını

gösteren düz çizgi var ise ve bu hususlar hangi araca

hitap ediyor ise o aracın bulunduğu güzergaha

işaretlenmesi, krokide resmedilen araçlar üzerinde

oluşan hasar yerlerinin muhakkak işaretlenmesi.

Sürücüler kazanın oluşunu anlaşılır bir şekilde,

detaylı yazarak çizdikleri kroki ile uyum içinde

olmasına

dikkat

etmelidirler.

Bulundukları

güzergahın cadde-sokak olarak ve var ise trafik

tabelalarını net bir şekilde okunaklı olarak ifade

etmek durumundadırlar.

Düzenlenen tutanakların en alt kısımlarına kazaya

karışan sürücüler ad ve soyadlarını yazmalıdır.

Kağıdın altını, tarihi belirterek imzalamaları

gerekmektedir. Zaten imzalı olmayan tutanakların

yönetmenlik gereği geçersiz sayılacağından

herhangi bir işlem yapılmadan oluşturulan tramer

kaydı iade edilmektedir.

The drawing of accident location

must show the location clearly and

correctly, location type should be

shown correctly on the drawing (such as

uncontrolled four-leg junction, junction with

roundabout, T junction, regular road, divided road),

names of the street or avenue names, relevant

traffic signs such as STOP, MAIN ROAD or NO

TURN or straight line or sign showing no passing

zone (these signs should be indicated on the route

of the vehicle involved in the accident), and the

vehicles shown on the drawing should indicate the

damage spots on vehicles as well.

Drivers should make a drawing as detailed as

possible, and make an easy-to-understand and

realistic depiction of the accident. They must also

clearly indicate all street names and traffic signs if

any.

Names and last names of the drivers involved in

the accident should be printed at the bottom of

the report. Drivers should also sign at the bottom

of the paper. Because unsigned reports will be

considered to be void, any Tramer record created

based on such a report would be immediately

returned without any further action being taken.