19
Generali Sigorta Türkiye’deki sigortacılık faaliyetlerine Os-
manlı Dönemi’nde başladı ve 1989’dan beri de bugünkü adıyla
elementer sigortacılık faaliyetlerini sürdürmeye devam etmek-
te. Bu geçmişiyle %100 İtalyan sermayeli Türkiye’nin en köklü
sigorta şirketi diyebiliriz.
Generali Sigorta 2013 yılında Türkiye’deki faaliyetlerine
“değişim ve dönüşüm” stratejisi ile önemli bir başlangıç yaptı.
Generali Grup’tan aldığı güçle Türkiye’deki yatırımlarına devam
ederek, doğru kanal üzerinden doğru müşteriye doğru sigorta-
cılık çözümlerini doğru fiyatlama politikası ile sunan sektörün
yenilikçi ve dinamik sigorta şirketi olmayı hedef olarak belirledi.
Bu hedeflere ulaşmak yeni teknolojileri hayata geçirmeyi ve
digital dönüşüm sürecini başlatmayı şart koşuyordu. Gene-
rali Sigorta’yı geleceğe taşıyacak, farklı dağıtım kanallarını
destekleyecek, çok daha fazla sigortalıya çok daha kısa süre-
lerde hizmet verebilmeyi sağlayacak bir teknolojik altyapıya sa-
hip olunmalıydı. Dolayısıyla 2013 yılından itibaren bu amaçlara
hizmet edecek bir dizi yeni teknolojik yatırım kararı da ardı sıra
geldi ve tüm BT altyapısı yeniden şekillendirildi. Temel sigor-
Generali Sigorta started its insurance business during the Ot-
toman state era and since 1989, the company continues to pro-
vide elementary insurance services under its current name. It is
a 100% Italian investment and is also Turkey’s most profound
insurance company.
In year 2013, Generali Sigorta made a new start for its insurance
operations with its “change and transformation” strategy. With
the strength it takes from Generali Group, it continued its
investments in Turkey and set its goal as becoming the innova-
tive and dynamic insurance company of the sector that offers
the right insurance solutions at best prices to the correct cus-
tomers via the right channel.
Reaching these goals required commissioning new technologies
and initiating the digital transformation process. There had
to be a technological infrastructure that would carry Generali
Si- gorta to future, support different distribution channels, and
give us the ability to provide faster service to more customers.
Thus, a series of new technological investment decisions to
serve this purpose came one after the other after year 2013 and
Novel Technologies in the Insurance Industry and Digitalization
Sİgorta Sektöründe Yenİ Teknolojİler ve
Dİjİtalleşme
Emre
BİLGİN
*
* Bilgi Teknolojileri Müdürü
/ IT Manager
Generali Sigorta