20
OPINION / COMMENT
GÖRÜŞ / YORUM
tacılık yazılımını ve bu yazılımın gerektirdiği donanım ve alt-
yapı ihtiyaçlarını değiştirmekle işe başladık. “Genersis” adını
verdiğimiz projemizle, son teknolojiye sahip entegre, para-
metrik ve tamamen web tabanlı bir sistem oluşturduk. Hemen
arkasından online satış ve CRM projelerini hayata geçirdik.
Tüm bu çalışmalar onlarca fiziksel ve sanal sunucuların bulun-
duğu bir donanım parkı, güçlü network sistemleri, data hatları
ve telefon sistemleriyle desteklendi. Digital dönüşüm süre-
cinin başlamasının üzerinden iki yıl gibi bir süre geçmeden
7*24 kesintisiz hizmet veren bir altyapı ve uygulama desteğini
sağlamış olduk. Böylece acentelerimiz ve satış temsilcilerimiz
teklif ve poliçe düzenleyebilme hızını artırdı. Direkt satış kanal-
ları üzerinden birkaç dakika içinde teklif, poliçeleştirme yapa-
bilir olduk. Risk değerlendirme süreçlerimiz hızlandı.
Koyulan hedefler doğrultusunda , ortaya çıkan iş ve teknolo-
ji ihtiyacı, içinde bulunduğumuz digital dönüşüm çağının
gereklerini yerine getirmemizi de zorunlu kılmış oldu ve bu
paralelde süreç ilerledi. Bu dönüşüm sadece teknolojik alt-
yapıların dönüşmesi demek değil elbette, şirketin tüm çalışan-
larıyla beraber katıldığı bir dönüşüm sürecini de anlatıyor. Yeni
birimlerin kurulması, mobil uygulamaların hayata geçirilmesi,
dinamik web sitesi yönetimi, sosyal medyanın özellikle satış
ve reklam argümanları olarak kullanılmaya başlanması yine bu
dönüşümün önemli köşe başlarını oluşturdu.
Buraya kadar bahsettiğimiz digitalleşme süreci bir yandan de-
vam ederken elbette yeni başka yatırımları da devam ettirmeyi
gerektiriyor. Bunlardan en önemlisi güvenlik. Digital dönüşüm
kurumun siber dünyaya açılmasıyla eşdeğer bir anlam taşıdığı
için güvenlik çözümlerinin hayata geçirilmesi gerekiyordu ve
bunu gerçekleştirdik.
Bu yıl projelerimiz arasında acente portalinin oluşturulması,
doküman ve süreç yönetimi projesinin hayata geçirilmesi , BI
ve raporlama projelerine ağırlık verilmesi, desktop sanallaştır-
ma yer alıyor.
Digitalleşme, BT yöneticileri olarak bizlerin yenilikçi fikir ve
projelere odaklanmamızı gerektiriyor. Geleneksel BT altyapıları
artık yerlerini tamamen sistemsel, otomatik işleyen yapılara
bıraktı. Tüm yenilikleri takip etmek, BT sektöründe hizmet
veren kurumlarla ilişkilere imkan tanıyarak yeni çözümleri
öğrenmek, özellikle sektör içinde farklı BT yöneticileriyle görüş
alışverişlerinde bulunmak digitalleşmeyi hızlandırmak adına
oldukça önemli.
Generali Sigorta olarak önemli bir avantajımız da elbette
globalde devam eden projeler. Giyilebilir teknolojiler, big data,
telematic gibi projeler Generali bünyesinde devam eden proje-
lerden sadece birkaçı. Bu teknolojilerle müşteriye özel sigor-
ta çözümlerinin sunulması ve risklere karşı daha uygun fiyat
politikası geliştirilmesi hedefleniyor. Bu projeler önümüzdeki
dönemlerde bizim digitalleşme yol haritamızın da içeriğini
oluşturuyor.
Sigorta sektörünün yeni teknolojiler ve digital dönüşüm strate-
jileri içinde önümüzdeki günlerde daha da hızlı gelişmeler
içinde yer alacağı mutlaktır
.
the whole IT infrastructure was restructured. We started by
changing the elementary insurance software and the hardware
and infrastructure requirements that this software system
necessitated. With our project titled “Genersis”, we developed
an integrated, parametrical and completely web-based system.
And then we initiated the online sales and CRM projects right
after that. All these efforts were supported with a hardware
park comprising dozens of physical and virtual servers, powerful
network systems, data lines and phone systems. Within less
than two years after the initiation of the digital transformation
process, we set up an infrastructure and application support
system that can provide 24/7 uninterrupted service. This way
our brokers and sales representative have been able to increase
their quote and policy arrangement speeds. We are now able
to provide quotes and policies via only minutes via direct sales
channels. Our risk assessment processes have been shortened.
In line with the targets we set, the prevailing business and
technology need made us have to meet the requirements of the
current digital transformation age and the process continued
accordingly. This transformation does not only mean transfor-
mation of technological infrastructure of course, but it is rather
a transformation process that the company enters into with all
its employees. Among the major corner stones of this transfor-
mation are establishment of new units, commissioning of mobile
applications, dynamic website management, and utilization of
social media tools especially for sales and advertising purposes.
The digitalization process we’ve talked about so far still con-
tinues and it of course requires other new investments. And the
most important one is security. Because digital transformation
also means that the organization has to open itself to the cyber
world, we had to bring to life certain security applications and
we did that.
Among this year’s projects are creation of the broker portal,
project for document and process management, IT and report-
ing projects and desktop virtualization projects.
Digitalization requires us-the IT managers- to focus on innova-
tive ideas and projects. Traditional IT infrastructures have been
totally replaced with systematic and automated structures. In
terms of speeding up the digitalization process, it is vital to
follow innovations closely, placing emphasis on organizations
providing service in the IT industry and to learn about new solu-
tions, and to exchange ideas with different IT managers
especially in the sector.
As Generali Sigorta another major advantage we have is that
we have project continuing at the global level. Projects like
wearable technologies, big data and telematics are only a few of
the projects that are currently underway within Generali Group.
With these technologies, we aim to developed custom insurance
solutions for our customers and to develop better pricing
policies tailored to different risk levels. These projects also make
up our digitalization road map for the coming term as well.
Insurance industry will definitely experience even faster changes
with regard to new technologies and digital transformation
strategies.