31
SBM’den Bİr İlk Daha:
Kaza Yoğunluk Harİtası
Another novelty from SBM: Accident Intensity Map
SBM’DEN
FROM SBM
Elbette hiçbirimiz kaza olsun istemeyiz ancak günümüzde
trafikteki araç sayısının artması, trafik kurallarının ihlali
ve daha birçok nedenden ötürü maddi hasarlı kazalar
hayatımızın kaçınılmaz bir sorunu haline gelmiştir.
Kazaların oluşmasının ardından SBM tarafından geliştirilen
Mobil Kaza Tutanağı (MKT) kullanıldığı taktirde tüm veriler
dijital ortamdan sigorta şirketlerine ve SBM datalarına
aktarılmaktadır. Bu sayede kazazedelerin yanlış bilgi girme
riski en aza indirilmektedir. Dijital ortamdan elde edilen bu
veriler SBM tarafından işlenmekte ve değerlendirilmektedir.
Sektöre ve kamuya faydalı projeler ortaya çıkarılmaktadır.
Geliştirilen bu projelerden biride “Kaza Yoğunluk Haritası”
oldu. Mobil ortamdan doldurulan tüm tutanaklar
sayesinde bölge bölge, sokak sokak kaza yoğunluk haritası
oluşmaktadır.
SBM’nin web sitesinden ulaşılabilen haritanın en önemli
özelliği ise hem can hem de mal kaybını azaltabilecek
nitelikteolmasıdır.Nasılmı?Kazayoğunlukharitası ileençok
kaza yapılan noktalar ve saat aralıkları çıkarılabilmektedir.
Obviously nobody wants accidents to happen but today,
due to increased number of vehicles in traffic, violation of
traffic rules and due to many other factors, accidents with
material loss have become an indispensible part of our
lives.
When the Mobile Accident Report developed by SBM
is used following an accident, all information is sent
electronically to insurance companies and to SBM’s
database. This way, the risk of beneficiaries entering
incorrect information is minimized. This information
gathered via the digital environment, are processed and
evaluated by SBM to develop new projects that would
benefit both the sector and the public.
One of these new projects is the “Accident Intensity Map”.
Based on all accident reports filled electronically, an acci-
dent intensity map providing accident rates on the basis of
areas and streets is created.
The most important feature of this map, which can be ac-
cessed from SBM’s web site, is that it can decrease both
material loss and casualties. How does it do that? The