

32
Haritadan en çok kazanın gerçekleştiği saat, gün, bölgelere
ulaşarak bu noktalarda ve zaman dilimlerinde dikkatli
olunması sağlanmaktadır.
Mobil kaza tutanağının kullanımının yaygınlaşması ile
birlikte daha fazla bilgiyi değerlendirilebilecek ve daha
kapsamlı raporlar çıkarılabilecektir.
Mobil ortamda doldurulan kaza tutanakları arka planda
birçok detay özelliği de barındırmaktadır. Bu özelliklerin belki
de en ilgi çekeni lokasyon bazlı olarak kaza yeri bilgilerinin
tutuluyor olmasıdır. Bu bilgiler sayesinde, sigorta şirketleri
değerlendirmelerini daha kolay ve daha az anlamkarmaşası
olmadan değerlendirmektedir. Belki de bunlardan daha
önemli olan yenilik ise en riskli bölgelerin tespit edilmesi
ve bu bölgelerin belediyeler veya karayolları gibi kurumları
tarafından gerekli tedbirler alınarak bu bölgelerdeki kaza
sayısını azaltılabilmesine olanak sağlamasıdır.
SBM’nin geliştirdiği Kaza Yoğunluk Haritası sayesinde şir-
ketler veya bazı kurumlar kaza yoğunluk raporları yayınla-
yarak insanların dikkatini bu bölgelere çekebilirler.
MKT’nın daha yoğun kullanılmasıyla birlikte, bir bölgede
olan kaza o bölgeye yakın konumda bulunan sürücülerin
telefonlarına bildirim olarak düşürülebilecek ve bu bölgede
sürücüler trafik yoğunluğunun sebebi hakkında bilgi sahibi
olabileceklerdir. Türkiye’nin her tarafında oluşan kazalar tu-
tanak sisteme gönderildiği anda haritada belirmekte ve ilk
1 saat boyunca yeşil ikonlarla bu bölgedeki kaza bildirimi
yapılmaktadır. 1 saati geçmiş kazalar kırmızı renkli ikonlar-
la gösterilmektedir.
Şu ana kadar gelen veriler incelendiğinde İstanbul’un iç ke-
simlerinde kazaların fazla olduğu tespiti kolaylıkla yapıla-
bilmektedir.
Haritayı yakınlaştırdığımızda bazı noktaların riskli olabi-
leceği dikkatimizi çekecektir. Örneğin bu noktaya bakıldığın-
da birbirine çok yakın üç kazanın oluştuğu ve bu noktada
bir sıkıntı olabileceği söz konusudur. Bu ve buna benzer
birçok senaryo kaza yoğunluk haritası sayesinde çıkarıla-
bilmektedir.
locations where accidents happen most frequently and the
time frames when they happen most frequently can be de-
termined using the accident intensity map. By checking out
the time periods, days and areas where and when the ac-
cidents happen most frequently, the drivers can act more
carefully at these locations and during those time frames.
With the widespread use of the mobile accident report, it
will be possible to process more information and to pre-
pare more comprehensive reports.
Accident reports created electronically also feature
numerous details in the background. Perhaps, the most
interesting of these details is the ability to store accident
information with location details. Using this information,
insurance companies can now evaluate accidents more
conveniently and with less ambiguity. Perhaps even a
more important feature is the ability to determine the
areas of highest risk and to allow relevant authorities to
minimize accidents at these locations by taking necessary
precautions.
With the accident intensity map developed by SBM, com-
panies or certain organizations can now release certain
accident intensity reports to draw greater public attention
to these areas.
With increased use of mobile accident report, an accident
at a certain location will be notified to other drivers that are
close to that location and this way the drivers in the area
will have an idea as to the reason of traffic intensity in that
area. Accidents reported electronically from all over Turkey
appear instantly on the map and are shown in green icons
for an hour. Accidents older than an hour are shown in red.
Based on data obtained until now, one can easily see that
number of accidents in Istanbul has been quite high.
When you zoom in, some locations will be marked as risky.
For instance, looking at this location, one can see that
three accidents close to each other have taken place and
that a traffic jam is possible in this area. Other numerous
scenarios like this can be created by the accident intensity
map.
SBM’DEN
FROM SBM