Previous Page  32 / 86 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 32 / 86 Next Page
Page Background

32

Haritadan en çok kazanın gerçekleştiği saat, gün, bölgelere

ulaşarak bu noktalarda ve zaman dilimlerinde dikkatli

olunması sağlanmaktadır.

Mobil kaza tutanağının kullanımının yaygınlaşması ile

birlikte daha fazla bilgiyi değerlendirilebilecek ve daha

kapsamlı raporlar çıkarılabilecektir.

Mobil ortamda doldurulan kaza tutanakları arka planda

birçok detay özelliği de barındırmaktadır. Bu özelliklerin belki

de en ilgi çekeni lokasyon bazlı olarak kaza yeri bilgilerinin

tutuluyor olmasıdır. Bu bilgiler sayesinde, sigorta şirketleri

değerlendirmelerini daha kolay ve daha az anlamkarmaşası

olmadan değerlendirmektedir. Belki de bunlardan daha

önemli olan yenilik ise en riskli bölgelerin tespit edilmesi

ve bu bölgelerin belediyeler veya karayolları gibi kurumları

tarafından gerekli tedbirler alınarak bu bölgelerdeki kaza

sayısını azaltılabilmesine olanak sağlamasıdır.

SBM’nin geliştirdiği Kaza Yoğunluk Haritası sayesinde şir-

ketler veya bazı kurumlar kaza yoğunluk raporları yayınla-

yarak insanların dikkatini bu bölgelere çekebilirler.

MKT’nın daha yoğun kullanılmasıyla birlikte, bir bölgede

olan kaza o bölgeye yakın konumda bulunan sürücülerin

telefonlarına bildirim olarak düşürülebilecek ve bu bölgede

sürücüler trafik yoğunluğunun sebebi hakkında bilgi sahibi

olabileceklerdir. Türkiye’nin her tarafında oluşan kazalar tu-

tanak sisteme gönderildiği anda haritada belirmekte ve ilk

1 saat boyunca yeşil ikonlarla bu bölgedeki kaza bildirimi

yapılmaktadır. 1 saati geçmiş kazalar kırmızı renkli ikonlar-

la gösterilmektedir.

Şu ana kadar gelen veriler incelendiğinde İstanbul’un iç ke-

simlerinde kazaların fazla olduğu tespiti kolaylıkla yapıla-

bilmektedir.

Haritayı yakınlaştırdığımızda bazı noktaların riskli olabi-

leceği dikkatimizi çekecektir. Örneğin bu noktaya bakıldığın-

da birbirine çok yakın üç kazanın oluştuğu ve bu noktada

bir sıkıntı olabileceği söz konusudur. Bu ve buna benzer

birçok senaryo kaza yoğunluk haritası sayesinde çıkarıla-

bilmektedir.

locations where accidents happen most frequently and the

time frames when they happen most frequently can be de-

termined using the accident intensity map. By checking out

the time periods, days and areas where and when the ac-

cidents happen most frequently, the drivers can act more

carefully at these locations and during those time frames.

With the widespread use of the mobile accident report, it

will be possible to process more information and to pre-

pare more comprehensive reports.

Accident reports created electronically also feature

numerous details in the background. Perhaps, the most

interesting of these details is the ability to store accident

information with location details. Using this information,

insurance companies can now evaluate accidents more

conveniently and with less ambiguity. Perhaps even a

more important feature is the ability to determine the

areas of highest risk and to allow relevant authorities to

minimize accidents at these locations by taking necessary

precautions.

With the accident intensity map developed by SBM, com-

panies or certain organizations can now release certain

accident intensity reports to draw greater public attention

to these areas.

With increased use of mobile accident report, an accident

at a certain location will be notified to other drivers that are

close to that location and this way the drivers in the area

will have an idea as to the reason of traffic intensity in that

area. Accidents reported electronically from all over Turkey

appear instantly on the map and are shown in green icons

for an hour. Accidents older than an hour are shown in red.

Based on data obtained until now, one can easily see that

number of accidents in Istanbul has been quite high.

When you zoom in, some locations will be marked as risky.

For instance, looking at this location, one can see that

three accidents close to each other have taken place and

that a traffic jam is possible in this area. Other numerous

scenarios like this can be created by the accident intensity

map.

SBM’DEN

FROM SBM