18
dile getiriyor: “Bilgilerin depolanması geçmiş yıllarda ne
kadar zor ise gün geçtikçe teknolojik gelişmelerle bir o
kadar kolaylaşıyor. Masa büyüklüğündeki serverler artık
neredeyse el kadar kutulara dönüştü. İnternet vasıtasıyla
doğru, yanlış tüm bilgiler depolandığında ne yazık ki ortalık
bilgi çöplüğüne dönmüştü. Günümüzde bilginin toplanması
ve depolanması artık sorun olmaktan çıktı. Bundan sonra
değerli olan bu bilginin işlenip ve faydaları ile paylaşılması
bence. Paylaşılamayan bilginin kime faydası olabilir ki”.
Sektörler SBM ile geleceği şimdiden görebiliyor
Kantar, bilginin önemine dikkat çekerken, bir anısını da pay-
laşıyor: “2010 yılında sektörün ilk web televizyonunu SBM
ile yaptık. Buradaki amaç dergilerimiz ve SigortaHaber’e
gazete ile belirli zamanda paylaştığımız konuları anlık pay-
laşabilmekti. İstenilen yerden internet üzerinden canlı yayın
yapabiliyorduk. Sektör ilgilileri ise ofislerinden bu etkin-
likleri canlı olarak izleyebiliyorlardı.”
Bilgilerin depolanması önemli ama bunu analiz edip
sunmak ondan daha da önemli. Kantar da SBM’nin işte
tam da bunu yaptığını dile getiriyor.
“Değerli olanı da bu. Sektör şirketlerinin yöneticileri
bugünleri gördükçe ‘geçmişte bu bilgiler elimizde yokken
nasıl ilerliyorduk’ diye akıllarından geçiriyorlardır mutlaka”
diye konuşuyor Kantar…
Geçtiğimiz aylarda SBM Müdürü Aydın Satıcı’nın kendisini
SBM’yedavet ettiğini belirtenCanKantar, ogünyaşadıklarını
ise şu sözlerle dile getiriyor: “Biz klasik bir kahvaltılı sohbet
toplantısı tahmin ederken televizyonu açtı ve bilgi ekranına
girerek günlük anlık değişimleri bizimle paylaştı. Böyle bir
durumdan etkilenmemek mümkün değil. Kendimi seçim
gecesi sonuçların aktığı ekran karşısında zannettim. Anlık
kesilen poliçeler, hatta prim tutarları ekrandan kayarak
geçiyordu. Rakamlar son sürat değişiyordu. O ana kadar
kimhangi poliçeyi ne zaman kesmiş görebiliyorduk. Bu bilgi
ekranına giren sektör yöneticileri anlık pozisyon belirleme
lüksüne sahip olduğuna düşünmek bile çok etkileyici…”
Gördüklerinden etkilen Can Kantar, SBM’nin sektör için
öneminin altını bir kez daha çiziyor, “Bilginin analiz edilmesi
de ayrı bir konu. Sektör karanlıkta yolunu bulmaya çalışırken
SBM sayesinde yoluna ışık tutuldu diyebilirim. SBM sektöre
ışık oldu, fener oldu. Sektör şirketleri SBM ile geleceği
analiz edebiyor ve planlayabiliyor” şeklinde konuşuyor.
“Satıcı’nın gözlerinin nasıl ışık saçtığını anlatamam”
SBM Merkez Müdürü Aydın Satıcı ve ekibini de yakından
tanıma fırsatı bulan Can Kantar şöyle devam ediyor: “Her iş
gibibuişdekeyifalarakheyecanduyularakyapılabilecekişler.
Bize yaptıklarını anlatırken Sayın Satıcı’nın gözlerinin nasıl
technological advancements, it’s getting easier and easier every
day. Servers, which were the size of a table, are now as small as
little boxes that can fit the palm of your hand. Unfortunately, after
all information, weather correct or incorrect, could be stored, this
had created a mass. But now collecting and sharing information
is no longer an issue. What matters after now is the ability to
process and share this information. What good is information if
you can’t share it?”
With SBM, the sectors can foresee the future easily
As he underlined the value of information, Kantar shared a
memory with us: “In 2010, with SBM we created the first web-TV
of the sector. The goal here was to share instantly, some news
that we shared occasionally with our magazine and SigortaHaber
via newspapers. We could do live broadcasting over the Internet
from everywhere. And the professionals of the sector could watch
these live broadcast from their offices”.
Ability to store information is important but being able to analyze
and present it is even more important. And Kantar says this is
what exactly SBM does.
“This is what matters. As they see the current developments in
amazement, the executives of industry are probably saying “how
could we make progress without this information in the past”
says Kantar.
Can Kantar also noted that SBM Managing Director Aydın Satıcı
invited him to SBM a couple of months ago and told us about
his experience as follows: “I was only expecting a traditional
meeting with breakfast but he turned on the TV and logged into
the information screen and shared with us daily changes. One
can’t help but be impressed with this. I felt like watching election
results on TV. Policies created at that moment and even premium
amounts were flowing instantly on the screen. Figures were
changing rapidly. We were able to see which company created
which policy and when it created it. Even the idea that, logging
into this screen, executives of the industry could determine their
position instantly was impressive...”
Amazed by what he saw, Can Kantar underlined once again, the
importance of SBM for the sector, “Analysis of information is a
separate issue. I can say that SBM brought light into the sector at
a time when the sector was lost in the dark. SBM is now the light
and lantern in the sector. With SBM, companies in the sector can
analyze the future and plan for the future”.
“I can’t tell you how Satıcı’s eyes were shining”
Having had the chance to get to know closely, SBM Managing
Director Aydın Satıcı and his team, Can Kantar said “Just like every
other job, this job is fun too. I can’t tell you how Satıcı’s eyes were
shining as he was telling us about the projects. Obviously he loves
what he’s doing and I think that’s the key to success. Aydın Bey, as
RÖPORTAJ
INTERVIEW