Previous Page  18 / 86 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 18 / 86 Next Page
Page Background

18

dile getiriyor: “Bilgilerin depolanması geçmiş yıllarda ne

kadar zor ise gün geçtikçe teknolojik gelişmelerle bir o

kadar kolaylaşıyor. Masa büyüklüğündeki serverler artık

neredeyse el kadar kutulara dönüştü. İnternet vasıtasıyla

doğru, yanlış tüm bilgiler depolandığında ne yazık ki ortalık

bilgi çöplüğüne dönmüştü. Günümüzde bilginin toplanması

ve depolanması artık sorun olmaktan çıktı. Bundan sonra

değerli olan bu bilginin işlenip ve faydaları ile paylaşılması

bence. Paylaşılamayan bilginin kime faydası olabilir ki”.

Sektörler SBM ile geleceği şimdiden görebiliyor

Kantar, bilginin önemine dikkat çekerken, bir anısını da pay-

laşıyor: “2010 yılında sektörün ilk web televizyonunu SBM

ile yaptık. Buradaki amaç dergilerimiz ve SigortaHaber’e

gazete ile belirli zamanda paylaştığımız konuları anlık pay-

laşabilmekti. İstenilen yerden internet üzerinden canlı yayın

yapabiliyorduk. Sektör ilgilileri ise ofislerinden bu etkin-

likleri canlı olarak izleyebiliyorlardı.”

Bilgilerin depolanması önemli ama bunu analiz edip

sunmak ondan daha da önemli. Kantar da SBM’nin işte

tam da bunu yaptığını dile getiriyor.

“Değerli olanı da bu. Sektör şirketlerinin yöneticileri

bugünleri gördükçe ‘geçmişte bu bilgiler elimizde yokken

nasıl ilerliyorduk’ diye akıllarından geçiriyorlardır mutlaka”

diye konuşuyor Kantar…

Geçtiğimiz aylarda SBM Müdürü Aydın Satıcı’nın kendisini

SBM’yedavet ettiğini belirtenCanKantar, ogünyaşadıklarını

ise şu sözlerle dile getiriyor: “Biz klasik bir kahvaltılı sohbet

toplantısı tahmin ederken televizyonu açtı ve bilgi ekranına

girerek günlük anlık değişimleri bizimle paylaştı. Böyle bir

durumdan etkilenmemek mümkün değil. Kendimi seçim

gecesi sonuçların aktığı ekran karşısında zannettim. Anlık

kesilen poliçeler, hatta prim tutarları ekrandan kayarak

geçiyordu. Rakamlar son sürat değişiyordu. O ana kadar

kimhangi poliçeyi ne zaman kesmiş görebiliyorduk. Bu bilgi

ekranına giren sektör yöneticileri anlık pozisyon belirleme

lüksüne sahip olduğuna düşünmek bile çok etkileyici…”

Gördüklerinden etkilen Can Kantar, SBM’nin sektör için

öneminin altını bir kez daha çiziyor, “Bilginin analiz edilmesi

de ayrı bir konu. Sektör karanlıkta yolunu bulmaya çalışırken

SBM sayesinde yoluna ışık tutuldu diyebilirim. SBM sektöre

ışık oldu, fener oldu. Sektör şirketleri SBM ile geleceği

analiz edebiyor ve planlayabiliyor” şeklinde konuşuyor.

“Satıcı’nın gözlerinin nasıl ışık saçtığını anlatamam”

SBM Merkez Müdürü Aydın Satıcı ve ekibini de yakından

tanıma fırsatı bulan Can Kantar şöyle devam ediyor: “Her iş

gibibuişdekeyifalarakheyecanduyularakyapılabilecekişler.

Bize yaptıklarını anlatırken Sayın Satıcı’nın gözlerinin nasıl

technological advancements, it’s getting easier and easier every

day. Servers, which were the size of a table, are now as small as

little boxes that can fit the palm of your hand. Unfortunately, after

all information, weather correct or incorrect, could be stored, this

had created a mass. But now collecting and sharing information

is no longer an issue. What matters after now is the ability to

process and share this information. What good is information if

you can’t share it?”

With SBM, the sectors can foresee the future easily

As he underlined the value of information, Kantar shared a

memory with us: “In 2010, with SBM we created the first web-TV

of the sector. The goal here was to share instantly, some news

that we shared occasionally with our magazine and SigortaHaber

via newspapers. We could do live broadcasting over the Internet

from everywhere. And the professionals of the sector could watch

these live broadcast from their offices”.

Ability to store information is important but being able to analyze

and present it is even more important. And Kantar says this is

what exactly SBM does.

“This is what matters. As they see the current developments in

amazement, the executives of industry are probably saying “how

could we make progress without this information in the past”

says Kantar.

Can Kantar also noted that SBM Managing Director Aydın Satıcı

invited him to SBM a couple of months ago and told us about

his experience as follows: “I was only expecting a traditional

meeting with breakfast but he turned on the TV and logged into

the information screen and shared with us daily changes. One

can’t help but be impressed with this. I felt like watching election

results on TV. Policies created at that moment and even premium

amounts were flowing instantly on the screen. Figures were

changing rapidly. We were able to see which company created

which policy and when it created it. Even the idea that, logging

into this screen, executives of the industry could determine their

position instantly was impressive...”

Amazed by what he saw, Can Kantar underlined once again, the

importance of SBM for the sector, “Analysis of information is a

separate issue. I can say that SBM brought light into the sector at

a time when the sector was lost in the dark. SBM is now the light

and lantern in the sector. With SBM, companies in the sector can

analyze the future and plan for the future”.

“I can’t tell you how Satıcı’s eyes were shining”

Having had the chance to get to know closely, SBM Managing

Director Aydın Satıcı and his team, Can Kantar said “Just like every

other job, this job is fun too. I can’t tell you how Satıcı’s eyes were

shining as he was telling us about the projects. Obviously he loves

what he’s doing and I think that’s the key to success. Aydın Bey, as

RÖPORTAJ

INTERVIEW