Previous Page  57 / 76 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 57 / 76 Next Page
Page Background

57

üç günü daha geçerliliğini koruyacak olup teklifin geçerli

olduğu süre içerisinde risk durumunda değişiklik meydana

gelmesi durumunda teklif ilgili olduğu tarifeye göre revize

edilebilecek.

Sigorta şirketleri bir sonraki ay için uygulayacakları

tarifelerini ayın 20’si mesai bitimine kadar Merkezimiz

veritabanına pdf formatında ıslak imzalı olarak

yüklemekteler.

Tarife dosyasının içeriğinde temel primler

ile indirim ve artırım sebeplerinin, Hazine Müsteşarlığı’nın

belirlemiş olduğu şablon kapsamında olması önemlidir.

Primler Tüm Sitelerde Yayınlanacak

Merkezimiz internet sayfasında, sigorta şirketlerinin son

30 gün içerisinde sattıkları poliçeler için il araç grubu ve

sigortalı türü bazında asgari, azami ve ortalama primler

paylaşılmaktadır. Bu sayede vatandaşlar tüm şirketlerin

primleri arasında kıyaslama yapabilmektedir. Sorgulama

ekranına

https://www.sbm.org.tr/tr/OnlineIslemler/Sayfalar/ TrafikSigortasiPrimBilgilendirme.aspx

linkinden ulaşılabilir.

Ayrıca sigorta şirketlerininde web sitelerinde prim

sorgulamaları yapılmaktadır.

Hazine Müdahale Etmeyecek

Trafik sigortasında Hazine Müsteşarlığı tarafından yapılan

değişikliklerin en önemlisi ise sigorta şirketlerinin primleri

tamamen kendilerinin serbestçe belirleyebilecek olmaları.

Bu uygulama 1 Ocak 2014 tarihi itibariyle yürürlüğe

alındı. Bu tarihten itibaren hasarsızlık indirim oranı ile

prim artış oranını ve primlere uygulanabilecek en yüksek

zammı sigorta şirketleri istediği gibi belirlemektedir.

Şirketler, hangi sürücüye, hangi oranda indirim ve

artırım yapacaklarını kendi tespit edecek; aynı şekilde

hasar yapan sürücülere de istedikleri oranda prim artışı

uygulayabileceklerdir. Hazine Müsteşarlığı ise sigorta

şirketinin mali durumunda sorun olduğunu gözlemleyerek

şirketin belirlediği primin haksız rekabete yol açtığına

inanır ya da sigorta şirketinin sigorta yapmaktan

kaçındığına kanaat getirirse, trafik sigortası primine

müdahale edecektir.

Böylece 2014’ün başından itibaren,

trafik sigortalarının primlerinde şirketler açısından tam

serbest dönem başlamıştır.

Son Söz

Vatandaşların poliçelerini yapmadan önce SBM web si-

tesi

www.sbm.org.tr

’den sorgulama yaparak şirketlerin

primlerini kıyaslayabilmesi sayesinde müşteri memnuni-

yetlerinde artış olacağını düşünmekteyim.

Trafik sigortasındaki bu yeni dönem, hem sigorta şirket-

lerine hem de vatandaşlara daha âdil bir fiyatlandırma

politikası yolunu açacaktır.

for the first three days of the following month and if the risk

level changes during the period when the quote is valid, the

insurance company will be allowed to revise its quote.

Insurance companies are required to submit a signed

hardcopy of their tariff that will be valid for the coming month

until the end of the business day on the 20th of that month.

The tariff should be submitted to SBM’s database in pdf

format. It is important that the premium amounts, discounts

and surcharges, reasons for discounts and surcharges

should be given in the template as determined by the

Undersecretariat of the Treasury.

Premiums Will Be Published on All Websites

SBM shares on its website, minimum, maximum and average

written premiums for the policies sold within the last 30

days on the basis of city, vehicle type and insured category.

This way, the citizens will be able to compare premiums of

different companies. The query screen is accessible from the

address o

f https://www.sbm.org.tr/tr/OnlineIslemler/Sayfalar/ TrafikSigortasiPrimBilgilendirme.aspx .

In addition insurance

companies will provide information about their premiums on

their individual websites as well.

No Intervention by the Treasury

The most important change brought about by the

Undersecretariat of Treasury regarding Motor TPL insurance

is that the insurance companies can now determine their

premium levels independently. This new bylaws went into

effect on 1 January 2014. As of this date, the insurance

companies are allowed to determine the no-claim-bonus

(NCB) discount rates; surcharge rates and the maximum

increase in premium amounts independently. Insurance

companies will be able to freely determine for which drivers

they will increase or decrease the premium levels. Similarly,

they will be allowed to increase the premium level of drivers

who make claims. In case the Undersecretariat of the

Treasury decides that the premium set by the company

results in unfair competition or that the insurance company

refrains from insuring the policy owner, it will have the right to

interrupt and set the insurance premium. As a result, the era

of complete liberalism in determining Motor TPL insurance

premiums has started as of the beginning of year 2014.

Final Word

I believe that customer satisfaction will increase as a result of

the new system that allows policy owners to compare quotes

by different insurance companies on the official website of

SBM

( www.sbm.org.tr

).

This new era in Motor TPL insurance will pave the way

for a much more fair pricing policy both for the insurance

companies and the policy owners.

UZMAN GÖZÜYLE

EXPERT VIEW