13
SBM’DEN
FROM SBM
Mobil Kaza Tutanağı uygulaması, 2015 eTR Ödülleri
Kamudan Vatandaşa e-Hizmetler kategorisinde 1.’lik
ödülüne layık görüldü!
TÜSİAD ve Türkiye Bilişim Vakfı (TBV) tarafından bu yıl
12.’si düzenlenen eTR ödülleri 15 Ocak Perşembe günü
TBMM’de yapılan görkemli bir törenle sahiplerine verildi.
T.C. Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel
Müdürlüğü, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezince (SBM)
geliştirilen ve 2014 yılında vatandaşın kullanımına açılan
Mobil Kaza Tutanağı uygulaması ile Kamudan Vatandaşa
e-Hizmetler kategorisinde 1.’lik ödülüne layık görüldü.
Ödül, Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel
Müdürlüğü, Genel Müdürü Gökhan Karasu’ya takdim edildi.
Dünyada İlk Kez Türkiye’de!
SBMMerkez Müdürü Aydın Satıcı ödül ile ilgili olarak şunları
kaydetti: “Ekim 2014’te vatandaşın kullanımına açılan Mobil
Kaza Tutanağı’nın bu ödüle layık görülmesi bizleri çok sevin-
dirdi. Mobil Kaza Tutanağı uygulaması sigorta sektörünün
geliştirdiği en yenilikçi ve en faydalı ürünlerden biridir. Bu
uygulama ile 1-1,5 saat süren Kaza Tespit Tutanağı işlem-
leri 10 dakikaya, 14 gün süren kusur oranı tespit süresi orta-
lama 3 güne düşmektedir. Trafik sıkışıklıklarının azaltılması,
sigorta şirketlerinin müşterilerine daha hızlı ve daha kaliteli
hizmet verebilmesi, suistimallerin önüne geçilmesi Mobil
Kaza Tutanağı’nın sağladığı faydalardan sadece bazılarıdır.”
Aydın Satıcı ayrıca Mobil Kaza Tutanağı’nın getirdiği fay-
dalardan en yüksek seviyede yararlanılabilmek için uygu-
lamanın 20 milyon akıllı telefona yüklenmesi ve tüm KTT
formlarının sadece Mobil Kaza Tutanağı üzerinden girilme-
si gerektiğini sözlerine ekledi.
Mobile Accident Report application won the award in the
e-Services from State to Citizens category at the 2015 eTR
Awards.
Organized for the 12th time this year, by TUSIAD and Turkish
Foundation of Informatics (TBV), eTR awards were presented to
winners at a magnificent ceremony held at TBMM on Thursday
January 15th. Developed by the Undersecretariat of the Prime
Ministry of Turkish Republic and Insurance Information and
Monitoring Center (SBM) and launched in 2014 for use by public,
the Mobile Accident Report application won the award in the
e-services from State to Citizens category.
The award was presented to Gokhan Goksu, General Manager of
the Insurance General Directorate of the Undersecretariat of the
Prime Ministry of Turkish Republic.
A novelty in the world!
SBM Managing Director Aydin Satici made the following
comment about the award: ‘We are more than glad to see that
Mobile Accident Report application which was launched in
October 2014 won this award. Mobile Accident Report is one of
the most innovative and beneficial products that the insurance
industry has ever developed. With this application, accident
report creation time which was previously 1 to 1.5 hours in the
past has been brought down to 10 minutes while the accident
fault rate determination time which was previously 14 days has
been brought down to 3 days. Decreasing traffic jams, allowing
insurance companies to provide faster and higher quality service
to their customers, preventing fraud are only some of the benefits
of the Mobile Accident Report.”
Aydin Satici also stated that in order to get the maximum benefit
from the Mobile Accident Report, the application needs to be
installed on 20 million smart phones and all accident reports
should be created through the application.
Mobİl Kaza Tutanağı’na
e
TR Ödülü!
e
TR AWARD FOR MOBILE ACCIDENT REPORT!