Şerit Komutlarını Atla
Ana içeriğe atla

Türkiye Sigorta Sektörünün Büyük Başarısı: SBM

SBM Türkiye’de sigortacılık sektörünün bilgi merkezi görevini başarıyla sürdürerek, 63 sigorta şirketi ile toplamda 85 bin kullanıcıya hizmet vermekte, yılda ortalama 15 milyar sigortacılık işlemi gerçekleştirmektedir. SBM, tüm sigorta poliçelerini ve ilgili verileri kendi sistemlerinde toplamakta ve bunları geliştirmiş olduğu özel uygulamalarla sektör ve vatandaşlar ile paylaşmaktadır. Sektör genelinde uygulama birliğinin sağlanması, sağlıklı fiyatlandırma yapılabilmesi, suistimallerin önlenmesi, güvenilir istatistklerin oluşturulması, sigorta sistemine olan güvenin artırılması, kamu gözetim ve denetiminin etkinleştirilmesinde önemli görevler üstlenmekte, kullandığı hatasız, güvenilir, hızlı raporlama sistemi ve Suistimal Önleme Bilgi Paylaşım Sistemi ile sigorta sektörünü ve poliçe sahiplerini potansiyel risklere karşı korumayı amaçlamaktadır.

​Dünyada İlk ve Tek Ürünler Geliştiriyor

SBM'nin sigorta sektöründe fark yaratan, dünyada ilk ve tek olma özelliği taşıyan birçok inovatif projesi bulunmaktadır.

Mobil Kaza Tutanağı

Sigortalı memnuniyetini en üst seviyeye çıkaran akıllı telefonlarla kullanılabilen Mobil Kaza Tutanağı uygulaması ile maddi hasarlı trafik kazalarında tutanak düzenleme işlemlerinde sigortalılara büyük kolaylık ve zaman tasarrufu sağlanmıştır. Bu sayede ortalama 1-1,5 saat süren, kağıt, kalem ve fotokopi araçları kullanmadan tamamlanamayan Kaza Tespit Tutanağı işlemleri, SBM'nin geliştirdiği mobil uygulama sayesinde 5 dk.'ya düşmüştür. Sadece bir akıllı telefon ile tüm işlemler çok kısa sürede kolaylıkla tamamlanmakta, sigorta şirketine anında bilgi verilmekte ve evraklar online olarak gönderilmektedir. Sigorta şirketlerine anında gönderilen tutanaklar 2 gün içerisinde sonuçlanmaktadır.

Araç Hasar Sorgu, Detay ve Değişen Parça Servisleri

5664 Hasar Sorgu, Araç Detay ve Değişen Parça servisleri de dünyada ilk kez ülkemizde geliştirilmiş SMS servisleridir. Bu servisler ile vatandaşlarımız sorgulamak istedikleri araçlar hakkında  bilgilendirici mesajlar alabilmektedir. Aracın tüm geçmiş hasar bilgileri, araca ait tüm detay bilgiler ve değişen tüm parçalar bu servisler sayesinde kısa sürede öğrenilebilmektedir.

5664 SMS ile yapılan tüm sorgulamalar aynı zamanda www.sigortam360.com web sitesinden ya da akıllı telefonlar için geliştirilen Sigortam360 uygulamasından da yapılabilmektedir.

SBM'nin Önemli 2016 Projeleri

SBM, 2016 yılında, sigorta sektörünün gelişmesine katkı sağlayan

  • Yeni Fraud Modeli
  • SİSBİS Data ve Yeni Arayüz Projesi
  • Ortak Veri Ambarı Projesi
  • Mobil Kaza Tutanağı Yeni Versiyon
  • Sigortam360.com
  • Trafik Sigortası Teklif Uygulaması
  • SBM Online

projelerini sektör paydaşlarının hizmetine sunmuştur.

SBM, Türkiye ve Dünyadan Aldığı Ödüllerle Başarılarını Tescilledi!

İnovalig 2015'te "İnovasyon Yaşam Döngüsü" birincilik ödülünü alan SBM, 2016 yılında The Stevie Awards 2016'da (Uluslararası İş Ödülleri) 6 ödül ve Global Business Excellence Awards 2016 yarışmasından da 3 birincilik ödülü olmak üzere toplam 9 ödül kazanmıştır.

Başta sigorta sektörü olmak üzere tüm paydaşlara ve SBM personeline sektörün gelişmesine katkı sağlayan çalışmalarından dolayı teşekkür eder, sektöre yön verecek diğer çalışmalarınızın da yakın takipçisi ve destekçisi olacağımı belirtmek isterim.​