Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık
4000
3500
3000
2500
2000
1500
3194
2816
3210
3218
3633
3284
2327
2231
2117
1891
2251
2676
Talep Adetleri (Aylık, 2012)
Aylık bazda talep adetleri incelendiğinde talep adetlerinin değişkenlik gösterdiği gözlemlenmektedir.
Detayda yapılan incelemelerde 2012 yılına ait Mart, Nisan ve Mayıs aylarındaki artışın 1 Nisan 2011 yılında devreye alınan
Emniyet Genel Müdürlüğü kontrollerinin 1. yılını tamamlaması ve yenileme dönemi ile birlikte adetlerde yaşanan yoğunluk
olarak yorumlanmaktadır. Buna karşın yaz döneminde adetlerde düşüş yaşanmış ve yıl sonuna doğru adetlerde yükseliş
başlamıştır.
Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM) olarak iş ortaklarımız olan sigorta şirketlerine; “online”, izlenebilir ve daha hızlı hizmet
verebilmek amacıyla SBM Talep Yönetim Sistemi (TYS) platformu geliştirilmiş ve 2010 yılının ikinci yarısı itibariyle devreye
alınmıştır.
TYS ile üyelerimize verilen hizmetin kalitesini daha iyi ölçümleyebilmek ve en üst düzeyde memnuniyet hedeflenmektedir.
TYS ile ilgili 2012 adet bilgileri aşağıdaki gibi raporlanmış ve bu taleplerin %98’i çözülmüştür. 2013 yılında da bu oranın
%100’e çıkarılması amaçlanmaktadır.
Hizmet kalitemizi bir adım daha öne taşımak amacıyla siz değerli üyelerimizin TYS üzerinden ilettiğiniz talepleriniz ile ilgili
sorun ile karşılaşmanız halinde Merkez’imize daha hızlı ve kolay ulaşılması amacıyla ilgili telefon hattımızın duyurusu da
yapılmıştır. Bu hattı kullanan yetkili personelin TYS’de yer alan talepleri ile ilgili bilgi alması ile sigorta şirketlerinin iletişim
etkinliğinin artırılması sağlanmıştır.
Şirketlerin gereksinimlerini, isteklerini ve beklentilerini doğru anlayıp, gerçekleştirilmesi yönünde sürekli ve etkin çalışarak,
taleplerin daha erken sonuçlandırılması için Merkezimizde ilgili ekip ve birimlerle koordinasyonu kuracak “
şirket ilişki
yöneticileri
” atamaları yapılmıştır.
Talep Yönetim Sistemi Raporları
RAPORLAR 27