01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
OCA ‘13
100.00
99,00
98,00
97,00
96,00
95,00
94,00
93,00
92,00
91,00
90,00
89,00
88,00
87,00
86,00
85,00
%
99.98
Sistem Availability Raporu (Ocak 2013)
01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
ARA ‘12
100.00
99,00
98,00
97,00
96,00
95,00
94,00
93,00
92,00
91,00
90,00
89,00
88,00
87,00
86,00
85,00
%
99.96
6 Aralık Kimlik Paylaşım Sistemi kaynaklı kesinti “siyah” ile işaretlenmiştir
Sistem Availability Raporu (Aralık 2012)
2012
EYLÜL
EKİM
KASIM
Kesintisiz hizmet seviyesini artırma; şirketlere, kurumlara ve vatandaşa verilen hizmetlerin sürdürülebilir, devamlı, kaliteli
olmasını sağlama amaçlı olarak sistemleri proaktif olarak izliyoruz. Hizmet bileşenlerinin alt parçaları olan sistem bileşenleri,
uygulamalar 7x24 monitör edilerek, servislerdeki arıza durumları müşteri beyanına gerek kalmadan proaktif olarak tespit
ediliyor. Günlük, haftalık ve aylık olarak
Availability
raporları hazırlanarak, kesintiye sebep olacak (yazılımsal-sistemsel)
kusurlar tespit edilerek önceleyici önlemlerin alınması sağlanıyor.
Sayısal olarak sistem izlemesi Aralık ayı itibariyle başlamış olup, devam eden takvimde aylık olarak raporlamalar yapılacaktır.
Eylül, Ekim, Kasım aylarında sistemlerde beklenmeyen bir kesinti oluşmamış, 6 Aralık tarihinde KPS kaynaklı bir kesinti
yaşanmıştır.
Sistem İzlemeleri Daha Etkin Yapılıyor
HABERLER
22