Bu hedefle birlikte 1 Ocak 2012 tarihinden itibaren tüm
eksper raporları Merkezimiz veritabanında toplanmaya
başlanmış ve bu veriler ışığında hazırladığımız birçok
rapor sigorta sektörünün kullanımına açılmıştır.
Bu raporlar ile birlikte;
Eksperler üzerindeki iş yükünün görülebilmesi ve daha
sağlıklı eksper atama işlemlerinin yapılabilmesi,
Parça ve işçilik türleri bazında maliyet dağılımlarının
sektör maliyetleriyle kıyaslanabilmesi,
Anlaşmalı/anlaşmasız tamirhanelerdeki maliyet
farklarının tespit edilebilmesi,
Yetkili/yetkisiz tamirhanelerdeki parça-işçilik maliyet
kıyaslamalarının yapılabilmesi,
Şirketinize ait ağır hasarlı araç oranlarının ve ağır hasar
nedenlerinin tespit edilebilmesi,
Sürücü yaş, cinsiyet, araç markası vb. kırılımlara
göre maliyetlerin hesaplanabilmesi sayesinde sağlıklı
fiyatlandırmaların yapılabilmesi,
vb. birçok kazanımlar elde edilebilecektir.
Oto sigortalarında her geçen gün artan parça/işçilik
maliyetleri ve oluşan yüksek hasar tutarları nedeniyle,
sektör bu branşta hedeflediği kârlılığa henüz
ulaşamamıştır.
Hiç kuşkusuz ki; sigorta şirketleri için yatırım
planlamasının, rekabet tutumunun kararlarında hasar
maliyetleri en önemli faktörü oluşturmaktadır. Hasar
maliyeti bilgisinin en detaylı hali ise işin uzmanları yani
eksper raporlarından elde edilebilmektedir. EKSRAP,
eksperlerin yazdığı raporların elektronik ortamda, kendi
EKSRAP İş Zekâsı Raporları ile
Ayrıntılı Bilgiler Elinizin Altında
SGK’ya yapılacak ödemelerin belirlenmesinde Sağlık
Bakanlığı 112 Acil Servis ve SGK Medula verileri önem
arz etmektedir. Trafik Kazası sonucu ambulans ile taşınan
yaralı kişiye ait tedavi masraf ve kaza bilgileri, ayrıca
yaralı kişiye hastanelerde yapılan tedavi bilgileri SGK
Medula sistemi üzerinden Sağlık Bakanlığınca belirlenen
kullanıcılar tarafından SBM sistemine web üzerinden
gönderilmektedir.
6111 sayılı Torba Yasa ile Trafik kazaları sebebiyle
üniversitelere bağlı hastaneler ve diğer bütün resmi ve
özel sağlık kurum ve kuruluşlarının sundukları tedavinin
gerektirdiği tüm sağlık hizmet bedelleri, kazazedenin
sosyal güvencesi olup olmadığına bakılmaksızın Sosyal
Güvenlik Kurumu tarafından Sağlık Uygulama Tebliğinde
(SUT) yer alan hükümler doğrultusunda karşılanmaktadır.
Zorunlu Trafik Sigortası poliçesi düzenleme yetkisi
bulunan sigorta şirketleri, kısa süreliler dahil, yazdıkları
sigorta priminin Hazine Müsteşarlığının belirlemiş olduğu
oranını SGK’ya ödemekle yükümlüdür.
Trafik Kazası Sonucu Oluşan
“Tedavi Masraf Bilgileri” Artık SBM’de
HABERLER
20